יום שישי, 17 באוקטובר 2014

ממשיכה את המסורת המשפחתית: ירקות מוקפצים עם פסטה


המתכון הזה הוא מאוד סנטימנטלי בשבילי כי הוא של אבא שלי, שמכין אותו בווריאציות שונות מאז שאני בת 10.


נפגשים לשחק מטקות. אבא והים.

                                  

זה התחיל בתור מוקפץ אסייתי- ירקות עם עוף בסויה וג'ינגר שהוקפצו בווק. אחר כך העוף הוחלף בבשר טחון, ובהמשך הווק הומר במחבת ברזל, הסויה הוסרה ורשמית התבשיל כבר לא היה אסייתי. היום הוא צמחוני לחלוטין עם תוספת איטלקית ותבלינים הודים ומזרחיים.




אני יכולה לומר בוודאות שאחרי שנים של ניסוי וטעייה- התבשיל מושלם. לכן אני גם יותר משמחה לשתף ולחלוק אוכל שתמיד יהיה בשבילי זיכרון של בית.


גן עדן זה כאן.


אבא שלי הוא בשלן אינטואיטיבי. הוא מאלתר ומגוון כל הזמן במטבח, ולכן גם האוכל שלו תמיד יוצא טעים וייחודי.


אופן ההכנה של המתכון תואם: הסדר ברור (מטגנים את הירקות אחד אחרי השני), אבל הזמנים והכמויות הם לשיקול דעתכם (תהיה גם אופציה לכמויות, בתחתית הפוסט).

זאת ההזדמנות שלכם להחליט איך אתם רוצים שהמנה תראה- אם אתם אוהבים את הירקות עשויים היטב או יותר קראנצ'ים, מעדיפים יותר תירס ופחות גזר, תלכו לפי האינסטינקטים והטעם שלכם-  כך גם האוכל ייצא יותר טוב. 



לי יש בבית כיריים חשמליים, אז זמן ההמתנה עד שהמחבת מתחמם הוא כפול ומייגע.


לכל בעלי הכיריים החשמליים - לבי אתכם.


טיפ: ממליצה להשתמש במחבת איכותי שישמור על הירקות מלהישרף.

דבר נוסף, יש במתכון שני תבלינים שבעיניי מוסיפים המון - החוויאג' (שעושה קאמבק מהמתכון הקודם של המרק) וקארי- תערובת תבלינים הודית שמכילה כורכום, כמון, חילבה, זנגביל טחון, ציפורן, שומר והל. למי שאין בבית ומתחשק לו לקנות, אלו תבלינים מעולים שבטוח ישמשו אתכם בעתיד. אבל, מכיוון שגם לי אין תמיד את הזמן והסבלנות ליישם מתכונים שאין לי את המצרכים אליהם, זה ממש לא חובה. תמיד אפשר להשתמש בתבלינים שיש בבית. אופציה נוספת היא לתבל רק במלח פלפל, עדיין ייצא טעים.



אופציות הגשה: לקשט בפטרוזיליה, להוסיף פרמז'ן או לזלף מעט טחינה גולמית מעל המנה.



אין כמו פרמז'ן איכותי (מפריז).

מצרכים:


בצל (סגול או לבן)
2 שיני שום
3 גזרים
בטטה
דלעת
תירס (אם טרי- 2, שימורים- חצי קופסא)
שמן זית
תבלינים –  חצי כפית חוויאג', חצי כפית קארי, מלח ופלפל.
חופן פטרוזיליה (אופציונלי)
חבילת פסטה

הוראות הפעלה:
  • מקלפים את הבצל והירקות וחותכים לחתיכות דקות.
  • מקלפים את שיני השום.
  • מחממים מחבת ומוסיפים שמן זית (כמות נדיבה שתכסה את המחבת).
  • מטגנים את הבצל עד שנהיה שקוף.
  • מוסיפים את שיני השום, מערבבים, ומשאירים לעוד דקה.
  • מוסיפים את הדלעת ומטגנים לכמה דקות.
  • מוסיפים את הבטטה ומערבבים.
  • כשהבטטה והדלעת מתרככות, מוסיפים את הגזר, מערבבים מעט ומתבלים.
  • כשכל הירקות התרככו, מוסיפים את התירס ומערבבים.
  • כשהירקות רכים מכבים את האש, מכסים במכסה ומשאירים לעוד כמה דקות, שהטעמים ייספגו.


 בתיאבון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הגיב/י כאן